Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5282
Title: Results of the implementation of a bilingual education programme in an Andalusian secondary school
Authors: Ocaña-Escolar, Pablo
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez-Cañado, María-Luisa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este TFM es un estudio sobre la puesta en práctica de un programa de enseñanza bilingüe en un Instituto de Enseñanza Secundaria en Andalucía. En la primera parte se hace un resumen de la literatura al respecto, se explica la situación de AICLE en Andalucía, nos referimos a estudios similares en otras comunidades autónomas, en las que se caracteriza AICLE. En la segunda parte nos centramos en la puesta en práctica de este programa en Alcalá del Río, analizando las opiniones de las partes implicadas: alumnos, docentes y familias. Los datos se han recogido adaptando cuestionarios ya existentes y adecuándolos a cada una de las partes implicadas. Este TFM finaliza señalando las conclusiones principales que se infieren tras nuestra investigación, así como recogiendo sus limitaciones y las posibles líneas de investigación.
[EN] This MA Dissertation describes a study on the bilingual program implemented in a secondary school in Andalusia. The first part corresponds to the Literature Review. A brief explanation is then offered of the situation of CLIL in Andalusia. Finally, this part focuses on similar studies carried out in other autonomous regions, characterizing CLIL implementation within them and providing an overview of the research conducted in each one. The second part aims at studying the implementation of this bilingual program in Alcalá del Río, gathering the opinions of the main stakeholders involved: students, teachers and families. These views have been collected adapting an existing set of questionnaires, divided into three types, one for each cohort: students, teachers and families. The dissertation concludes by highlighting the main outcomes at which the investigation has allowed us to arrive and by pointing out its limitations and lines for future research.
Keywords: Teaching English as a Foreign Language
Issue Date: 13-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM_Pablo Ocaña Escolar.pdf866,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright