Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5369
Title: EMOCIONÁNDOTE
Authors: GÓMEZ-HORNOS, AINHOA
metadata.dc.contributor.advisor: LÓPEZ-BARAJAS, DAVID-MOLERO
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En este trabajo fin de grado (TFG} se propone una Unidad Didáctica Integrada (UDI) para el alumnado de Cuarto de Primaria. En dicha unidad se trabaja la Educación Emocional mediante el desarrollo de los contenidos de dos áreas curriculares, Lengua Castellana y Literatura, y Matemáticas, la cual se encuentra contextualizada tanto a nivel normativo como dentro de la programación de aula. "Emocionándote" es el nombre que recibe la unidad, la cual se ha puesto en práctica en el aula .siguiendo la metodología de trabajo ABP, Aprendizaje Basado en Proyectos, y mediante el uso en diferentes actividades de las TIC.
In this paper, an integrated teaching unit (IDU) is proposed for Primary School pupils. In this teaching unit it can be found the Emotional Education through the development of the contents of two curricular areas such as Spanish Language and Literature, and Mathematics, which is contextualized both at the normative level and within the classroom programming. "Emocionándote" is the name which receives the unit. This has been put into practice in the class, following the PBL work methodology, Project-Based Learning, and through the use in different ICT activities
Keywords: Lenguas Extrangeras (Inglés)
Issue Date: 22-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gmez_Hornos_Ainhoa_TFG_Educacin_Primaria.pdf855,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.