Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5382
Title: El Juego y la Enseñanza Bilingüe a través de la Educación Física
Authors: Liétor-Gómez, José-Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Olivares-Palacios, María-Bernardina
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Lenguas y Culturas Mediterráneas
Abstract: El presente trabajo estudia la evolución que tiene el alumnado para adquirir una segunda lengua extranjera, cómo se forman las etapas de desarrollo de la misma, cómo se puede ensamblar en Educación Primaria utilizando diferentes metodologías y enfoques que en la actualidad son empleados para lograr el objetivo de mejorar el desarrollo del discente como papel principal del proceso de enseñanza - aprendizaje, de cara al futuro social que habita en la actualidad. Para ello, el área de Educación Física puede aportar numerosos beneficios encontrados en los juegos, como son la diversión, la comunicación entre iguales.
This paper researches the evolution of the students to obtain a second foreign language, how the stages of progress of the second language are formed, how can be assembled in Primary Education using different methodologies and approaches that are currently employed to achieve as objective to improve the development of the students as the main role of the teaching - learning process, fancing of social future that we have today. For this, the a rea of Physical Education can bring many benefits found in games, such as fun, communication between equals.
Keywords: Educación Física
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.