Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5404
Title: TEACHING ENGLISH LANGUAGE THROUGH LITERATURE: GRADED READERS
Authors: MARÍN-GARCÍA, ANA-MARÍA
metadata.dc.contributor.advisor: SÁNCHEZ-CALLE, PILAR
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este Trabajo Fin de Mast er se centra en la importancia del uso de la literatura en la clase de lengua inglesa mostrando cómo el uso de la literatura puede ser positivo para el desarrollo pedagógico del alumno. El alumno aprende gramática y vocabulario y mejora las cuatro destrezas. Un recurso efectivo para acercar la literatura a la clase de habla inglesa son los libros adaptados. La unidad didáctica de este Trabajo Fin de Master muestra cómo un profesor puede enseñar literatura mediante la lectura de un libro adaptado y con el desarrollo de diferentes actividades para romper la rutina diaria de la clase de habla inglesa.
[EN] This essay focu ses on the importance of the use of literature in the EFL cl assroom. lt shows how the use of literature can be positive for t he pedagogic development of the student. Not only does the student learn grammar and vocabulary, but the four skills are developed and improved. An efficient resource for bringing literature into the EFL cl assroom are the graded readers. In the section devoted to the Didactic Unit, we see an example of how a teacher can teach literature and how students can improve the four skills through reading a graded reader and doing different activities that motivate them to learn English.
Keywords: INGLÉS
Issue Date: 21-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MarinGarcia_AnaMaria_(INGLÉS).pdf1,25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright