Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5432
Title: USING SUBTITLED VIDEO MATERIALS IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM
Authors: Rodríguez-Sánchez, Pablo
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz-Pérez, Francisco-Javier
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] A la mayoría de los adolescentes les encantan las películas y series de televisión, pero los profesores no trabajan normalmente con ellas. El objetivo de este trabajo es mostrar los beneficios de usar vídeos con subtítulos en la clase de inglés. Después de centrarse en los distintos tipos de subtítulos, el presente trabajo examina las ventajas y desventajas de usar vídeos subtitulados para el aprendizaje de una lengua. Por último, se presenta una unidad didáctica (acorde con la teoría explicada previamente) para alumnos de cuarto de ESO. Se ha diseñado un proyecto final en el que los estudiantes crearán sus propios subtítulos.
[EN] Most teenagers love films and TV series, but teachers do not usually work with them. The aim of this paper is to show the benefits of using subtitled video materials in the English language classroom. After dealing with the different kinds of subtitles, it then examines the advantages and disadvantages of using subtitled videos for language learning purposes. Finally, it presents a didactic unit (according to the theory that it has been previously explained) for students of fourth year of compulsory secondary education. A final project has been designed in which students will create their own subtitles.
Keywords: Lengua extranjera
Issue Date: 16-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RodríguezSánchez_Pablo_(LENGUAEXTRANJERA).pdf1,86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright