Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5439
Title: Tutoría en Educación Primaria y la actuación docente en contexto familiar
Authors: Navarro-Gaitán, Gema.
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández-Fernández, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En esta investigación se analizará el concepto de tutoría y la actuación de los docentes en el contexto familiar. El estudio muestra el status actual que tiene tanto los docentes como los familiares sabiendo que son los responsables de que sus hijos e hijas o alumnado tengan una calidad educativa. Se pretende ofrecer datos y análisis útiles que sirvan para diagnosticar y ofrecer una respuesta adecuada ante dichas situaciones. Para analizar los resultados de la investigación se ha utilizado una metodología cualitativa y cuantitativa, utilizando como instrumento una escala ya validada, se ha realizado una validación de contenido y de criterio para finalmente aplicar el instrumento a una muestra de docentes y familiares del alumnado de un centro público de Jaén. Los resultados muestran los aspectos que tienen que potenciar el profesorado para llegar a una buena educación con distinto alumnado.
In this investigation there will be analyzed the concept of tutorship and the action of the teachers in the familiar context. The study shows the current status that has both the teachers and the relatives knowing that they are the persons in charge of whom his sons and daughters or student body have an educational quality. One tries to offer information and useful analyses that serve to diagnose and to offer a response adapted before the above mentioned situations. To analyze the results of the investigation there has been in use a qualitative and quantitative methodology, using as I orchestrate an already validated scale, there has been realized a validation of content and of criterion finally to apply the instrument to a sample of teachers and relatives of the student body of a public center of Jaen. The results show the aspects that have to promote the professorship to come to a good education with different student
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.