Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5478
Title: The Use of Literature in the English Classroom: M. R. James’ Ghost Stories
Authors: Sotomayor-Espejo, Inmaculada
metadata.dc.contributor.advisor: Olivares-Merino, Eugenio-Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este trabajo consiste en dos partes principales: una base teórica y una sección práctica. En la parte teórica, se llevará a cabo una pequeña investigación sobre la historia de la literatura en la clase, enfocándonos en un género específico que es la ficción y, en nuestro caso, la ficción de terror contemporánea. En la segunda parte, toda esta teoría será puesta en práctica y se desarrollará una unidad didáctica basada en varios trabajos de Montague Rhode James.
[EN] This work consists of two main parts: a theoretical part and a practical section. In the theoretical part, a short investigation about the history of literature in the classroom will be carried out, focusing on a specific genre which is fiction and, in our case, contemporary horror fiction. In the practical part, all this theory will be put into practice and a didactic unit will be developed using several short stories by Montague Rhode James.
Keywords: Lengua Extranjera: Inglés
Issue Date: 20-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM_InmaSotomayor.pdf5,83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright