Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5617
Title: Psicología Positiva aplicada en la etapa de Educación Infantil
Authors: Campos-Peralta, Patricia
metadata.dc.contributor.advisor: García-Linares, M.-Cruz
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: Este trabajo trata sobre la Psicología Positiva, corriente incluida en la Psicología Tradicional. Los objetivos que se pretenden son profundizar y reflexionar sobre los fundamentos teóricos de esta corriente y los principales estudios sobre las virtudes y fortalezas para, en base a ellos, elaborar un programa de intervención educativa en la etapa de Educación Infantil, que permita potenciar las virtudes y fortalezas en los alumnos/as para su desarrollo personal. Para ello se proponen una serie de actividades buscando que todas esas virtudes y fortalezas se desarrollen y afiancen para conseguir el bienestar pleno.
This work is about Positive Psychology, current included in traditional psychology. The objetives are to deepen and reflect on the theoretical foundations of this current and in the main studies on the strengths and virtues to, based on them, to develop a program of educational intervetion in the stage of child education, which allows enhancing virtues and strengths in students for their personal development. For this they propase a series of activities seeking that all these virtues and strengths develop and strengthen to achieve full well-being.
Issue Date: 30-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.