Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5635
Title: Aprendizaje basado en Proyectos: Los seres vivos y su entorno
Authors: Delgado-Valdivia, María-Del-Mar
metadata.dc.contributor.advisor: Abril-Gallego, Ana-María
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: En este Trabajo Fin de Grado, se pueden encontrar aspectos relacionados con el Aprendizaje por Indagación, Aprendizaje Basado en Proyectos, así como su aplicación en el aula, ideas previas sobre ecología, controversias socio-científicas y ecosistemas de agua dulce. También se hace referencia a la importancia de enseñar al alumnado de Educación Infantil su entorno físico y natural más cercano y las relaciones con los seres vivos. Por otro lado, y aplicando lo anteriormente descrito, se presenta el desarrollo de una propuesta didáctica titulada “Los Seres Vivos y su entorno” para trabajar con el alumnado de 5 años a través de un enfoque constructivista y lúdico.
Different aspects about Learning by Inquiry, Project Based Learning, as well as its application in the classroom of schools and student performance can be found in this document. Also, we have included the theoretical background about previous ideas in ecology, socio-scientific-controversies and freshwater ecosystems. Finally, we refer the importance of the ecosystem to be implemented in the kindergarden, as well as the understanding of the physical and natural environment and relationships with living beings. On the other hand the development of a didactic proposal entitled “living beings and their environment” is exposed, in order to work with five years old students through a constructive and funny way approach.
Issue Date: 27-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.