Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5662
Title: DISEÑO Y EXPERIMENTACIÓN DE SITUACIONES PARA EL APRENDIZAJE DEL NÚMERO NATURAL EN SU CONCEPCIÓN CARDINAL EN EDUCACIÓN INFANTIL
Authors: Parientes-Estrella, Rosa-María
metadata.dc.contributor.advisor: Lerma-Fernández, Ana-María
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: En el presente Trabajo Fin de Grado, teniendo como referencia la Teoría de Situaciones Didácticas de Brousseau y la metodología constructivista, se realiza una propuesta didáctica con alumnado de cinco años en la etapa de Educación Infantil para la adquisición del número natural en su aspecto cardinal.
In this end-of-degree project, with Brousseau's Theory of Didactic Situations and the constructivist methodology as a references, we present a didactic proposal for five-year-olds at the level of Early Childhood Education. This proposal aims the acquisition of logical-mathematical knowledge associated with cardinal numbering.
Issue Date: 3-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.