Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5682
Title: La Inteligencia Emocional del alumnado con altas capacidades
Authors: Arias-Sánchez, Laura
metadata.dc.contributor.advisor: Justicia-Galiano, María-José
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: El presente trabajo fin de grado trata sobre la Inteligencia Emocional de los alumnos con altas capacidades. El trabajo se estructura en dos partes. En la primera se define y clarifica el concepto de altas capacidades y se presenta una revisión de los distintos modelos explicativos de la superdotación. Se examinan las principales características de este alumnado, centrándonos en sus características emocionales y profundizando en la Inteligencia Emocional. En la segunda parte se presenta una propuesta de intervención para trabajar en Educación Primaria la Inteligencia Emocional de los niños con altas capacidades.
The present work purpose of degree treats on the Emotional Intelligence of the pupils with high capacities. The work is structured in two reports. In the first one there is defined and clarifies the concept of high capacities, and one presents a review of the different explanatory models of the superendowment. Likewise they present the principal characteristics of this student body, centring on his, emotional characteristics and penetrating into the Emotional Intelligence. In the second report one presents an offer of intervention to be employed at Primary Education the Emotional Intelligence of the children with high capacities.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 4-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.