Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5700
Title: Investigación en el aula acerca de la enseñanza de los ángulos en 4º de Educación Primaria
Authors: Cobo-Aparicio, Fernado
metadata.dc.contributor.advisor: Contreras-de-la-Fuente, Ángel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: En este trabajo hemos analizado los procesos de enseñanza-aprendizaje en alumnos de 4º de Educación Primaria, en cuanto al concepto de ángulo para ello hemos estudiado los significados puestos en juego (pretendido, implementado y personal) a los que se les han aplicado los diversos criterios de idoneidad para obtener la idoneidad didáctica, por ultimo realizar una propuesta de mejora, teniendo en cuenta los conceptos didácticos anteriores
On this academic paper I have analysed the different learning and teaching processes applied to students of 4º E.P, in terms of angle concept. To carry on this research, I have studied the meanings brought into play (expected, implemented and personal) to which I have applied diverse criteria of aptitude to obtain the didactic aptitude. Finally, I will show an improvement proposal taking into account the already mentioned didactic concepts.
Issue Date: 1-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cobo_Aparicio_Fernando_TFG_Educacin_Primaria.pdf2,3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.