Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5726
Title: Los Gráficos Estadísticos y probabilidad en Educación Primaria
Authors: Ibáñez-Robles, Mónica
metadata.dc.contributor.advisor: Antonio-Estepa, Castro
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: En la actualidad, los gráficos estadísticos estén presentes en la sociedad, por ejemplo en las redes sociales o los medios de comunicación. Esto se aprovechará para acercar los gráficos estadísticos al aula y conseguir así un proceso de enseñanza-aprendizaje. Los principales objetivos de este trabajo son el de conseguir que los futuros docentes estén bien preparados para impartir clase y el de conocer cuáles son los contenidos que debe aprender el alumnado. Después se trabajarán los contenidos, que se establecen en las leyes vigentes en Espafía, mediante una unidad didáctica que más tarde se llevará al aula.
At present, statistical graphs are present in society, for example in social networks or in the media. This will be used to bring the statistical graphs closer to the classroom so we achieve a teaching-leaming process. The main objectives of this work are to ensure that future teachers are well prepared to teach a class and to know what are the contents the students should leamed. Afterwards the contents, which are established in the current law of Spain, will be work.ed through a didactic unit that will be taken to the classroom later on.
Keywords: Generalista
Issue Date: 30-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Idez_Robles_Mnica_TFG_Educacin_Primaria.pdf1,23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.