Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5753
Title: El cuento como recurso para la educación emocional
Authors: Navarro-Ardoy, María-Luisa
metadata.dc.contributor.advisor: Colmenero-Ruiz, María-Jesús
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: El cuento como recurso educativo puede ser un instrumento sencillo para trabajar capacidades lingüísticas, desarrollar la adquisición de contenidos, mejorar la creatividad y las relaciones personales. Además, establecen vínculos afectivos y sociales; es por ello, que se va a abordar la cuestión de cómo utilizar el cuento como recurso educativo para el desarrollo de la educación emocional.Esta propuesta educativa se ha aplicado en el centro educativo, obteniéndose unos resultados favorables en el control y regulación de las distintas emociones.
The story as an educational resource can be a simple tool to work on language skills, develop content acquisition, improve creativity and personal relationships. In addition, they establish affective and social bonds, which is why they will address the question of how to use the story as an educational resource for the development of emotional education. This educational proposal has been applied in the educational center, obtaining favorable results in the control and regulation of the different emotions.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 3-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.