Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5767
Title: PROPUESTA DE RESPUESTA EDUCATIVA PARA LENGUA Y LITERATURA CASTELLANA EN NIÑOS/AS CON SÍNDROME DE DOWN
Authors: Ruiz-Jiménez, Silvia
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández-Fernández, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En este trabajo de fin de grado se pretende proponer una respuesta educativa a alumnos/as con Síndrome de Down en el área de lengua. Para ello es fundamental conocer las características de dichos alumnos/as y el marco legislativo que regula y ampara a alumnos/as con necesidades educativas especiales (NEE). Por tanto comenzaremos con un breve repaso a la historia de este Síndrome y cómo se ha abarcado a nivel educativo. A continuación se describirá el contexto en el que se desenvuelve el alumno/a con la que hemos trabajado y se expondrá las necesidades particulares de nuestra alumna indicando así que compañeros/as la acompañan, cómo es el aula de apoyo a la integración y una evaluación previa realizada por el equipo de orientación. Por último se realizará la propuesta didáctica en la que se podrán observar los objetivos, contenidos, indicadores, metodología, materiales y actividades, que serán desarrolladas en la trasposición didáctica por las diferentes sesiones.
In this end-of-grade paper we intend to propose an educational response to students with Down Syndrome in the area of language. For this, it is fundamental to know the characteristics of these students and the legislative framework that limits the action of the teacher and protects students with special educational needs (SEN) 5 Therefore, we will begin with a brief review of the history of this Syndrome and how it has been covered at the educational level. Next, the context in which the student with which we have worked will be described and the particular needs of our student will be explained, thus indicating the companions accompanying her, how the classroom supports integration and a previous evaluation By the guidance team. Finally, the didactic proposal will be realized in which it will be possible to observe the objectives, contents, indicators, methodology, materials and activities, that will be developed in the didactic transposition by the different sessions.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 22-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.