Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5771
Title: Diálogo fe y cultura. Camino de Santiago una propuesta didáctica.
Authors: Santiago-Casquel, Alba-María
metadata.dc.contributor.advisor: Carrasco-Cuadros, Francisco
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: En la actualidad, el camino a Santiago de Compostela es uno de los grandes movimientos de fe cristiana que atrae a miles de peregrinos cada año. Estos llegan a Santiago siguiendo las diferentes rutas que han ido surgiendo a lo largo de la historia. El camino es un claro ejemplo de la unión entre la fe y la cultura. Lo que en un principio era un acto de fe se ha convertido en una tradición capaz de transformar a la persona y al entorno. Este trabajo pretende plasmar como la cultura ha ido evolucionando con el paso del tiempo y el papel que la ha jugado en dicho proceso y sus peculiaridades. Además, el Camino es un elemento útil para la docencia de la Religión Católica.
Actually, the route to Santiago de Compostela is one of the great movements of Christian faith that attracts thousands of pilgrims every year. These arrive to Santiago following the different routes that have emerged over the years. . The route is an example of the union between faith and culture. What at first was an act of faith has become a tradition able to transform the people and the environment. This work intends to reflect how culture has evolved over the years and the role of faith in this process, also reveals the reason of pilgrimages to Santiago, the different ways to reach it and its peculiarities. In addition, the Way is a useful element for the teaching of the Catholic Religion.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 29-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.