Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5973
Title: Aprender a aprender mediante Inteligencias Múltiples
Authors: Fernández-Lozano, Santiago
metadata.dc.contributor.advisor: Lechuga-García, María-Teresa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: El sistema educativo actual acostumbra a pensar en la Inteligencia como un constructo unitario; una capacidad que abarca solo destrezas lingüísticas y numéricas, mientras habilidades artísticas, físicas o musicales, entre otras, pierden relevancia e incluso desaparecen. Este Trabajo Fin de Grado surge con la intención de enriquecer ese enfoque reduccionista, con Howard Gardner y su teoría de las Inteligencias Múltiples como marco teórico. Con esta propuesta hipotética de Intervención psicoeducativa, intentamos fomentar la flexibilidad cognitiva en la forma de aprendizaje del alumnado. Pretendiéndose crear así, un entorno educativo más heterogéneo, donde cualquiera tenga cabida, en pro de una Inteligencia plural que se manifiesta de distinta forma en cada estudiante.
The present educational system usually thinks of Intelligence as a unitary construct; A capacity that encompasses only linguistic and numerical skills, while artistic, physical or musical skills, among others, are losing relevance and even disappearing. This end degree work arises with the intention of enriching this reductionist approach, with Howard Gardner and his theory of Multiple Intelligences as a theoretical framework. We present a hypothetical proposal of Intervention, that tries to foment the cognitive flexibility in the process of student learning. The aim is to create a more heterogeneous educational environment, where everyone has a place, in favor of a plural and varied intelligence, which manifests itself in a different way in each student.
Keywords: Psicología evolutiva y de la educación.
Issue Date: 28-Jun-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Psicología

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.