Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6018
Title: PLAN DE EMPRESA: VI-OLIVOS
Authors: Plaza-López, Ana-Belén
metadata.dc.contributor.advisor: Murgado-Armenteros, Eva-María
Sánchez-Andújar, Sonia
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] En este trabajo se realiza un plan de negocio para la empresa "Vi-olivos" . El proyecto empresarial consiste en una empresa que gestione actividades oleoturísticas en Villacarrillo, municipio de la provincia de Jaén. Esta empresa ofrecerá diversas actividades relacionadas con el olivar, el aceite de oliva, así como con la cultura y las tradiciones de la localidad, a través de las cuales el cliente vive una experiencia única. Esta idea de negocio surge porque en la localidad y su comarca no existe ninguna empresa dedicada a esta actividad. Uno de nuestros objetivos es contribuir al desarrollo local y convertir la zona en un destino turístico atractivo. En el siguiente plan de empresa se expone las distintas áreas a tener en cuenta para poner en marcha nuestro negocio como el entorno, el plan de marketing, el plan de operaciones y el plan de recursos humanos. Finalmente, se estudia la viabilidad económica-financiera del proyecto.
[EN] In this work, a business plan for the Enterprise "Vi-Olivos" is made. The business project consists of an enterprise which manages tourist activities related to olive oíl, « oleoturism », in Villacarril lo, a municipality of the province of Jaén. This company will offer different activities associated with olive groves and olive oíl, as well as with the culture and the traditions of this village. Through these activities, the client lives a unique experience. This business idea comes up because there is no company dedicated to this activity in this town or in this region. One of our objectives is to contribute to local development and to transform this area into an attractive tourist destination. The different areas (points of interest) to take into account to start up our enterprise, such as the environment, the marketing, the operation and the human resources plans, are exposed in the fo llowing business project. Finally, the economic-financial viability of this project is studied.
Issue Date: 1-Dec-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Administración de Empresas (MBA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ana Belen Plaza Lopez (TFM )2017.pdf1,28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright