Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6175
Title: “Estrategias y herramientas de enseñanza y aprendizaje para la Lengua Española en Educación Primaria”
Authors: San-Eufrasio-Conde, Claudia
metadata.dc.contributor.advisor: Morales-Cuesta, Manuela-María
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: El presente trabajo fin de grado titulado “Estrategias y herramientas de enseñanza y aprendizaje para la Lengua Española en Educación Primaria”, trata sobre la importancia que tienen aspectos de esta área como son la escritura, la ortografía, la gramática, la comprensión, la expresión oral y escrita o la lectura en esta etapa educativa y aborda también, los métodos y estrategias fundamentales con los que se pueden trabajar. En primer lugar, abordaremos estos conceptos además de las estrategias empleadas con más frecuencia para su aprendizaje. Y por último, se elaborará una intervención didáctica con el fin de conocer y fomentar la lectura y la escritura y dominar las estrategias de enseñanza y aprendizaje utilizadas para realizarlas. El objetivo principal de este trabajo y de esta intervención, es inculcar en el alumnado el deseo de escribir y de leer, potenciar al máximo su creatividad y mejorar su competencia lingüística.
This final project called "Strategies and tools of teaching and learning for the Spanish Language in Primary Education", deals with the importance of aspects of this area such as writing, spelling, grammar, comprehension and expression oral and written reading or reading in the Primary Education stage, and also the fundamental methods with which they can work. In the first place, we will approach these concepts in addition to the strategies most frequently used for their learning. We will also talk about their importance for the correct development of students. Finally, a didactic intervention will be developed in 2 order to know and promote reading and writing and to know the teaching and learning strategies used to carry them out. The main objective of this work and this intervention is to instill in students the desire to write and read, maximize their creativity and improve their linguistic competence, which is necessary for the development of other skills such as emotional, social and cognitive. In addition to knowing perfectly the teaching and learning tools and strategies of the sub-sections that contain these two great blocks: writing and reading.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 22-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
San_Eufrasio_Conde_Claudia_TFG_Educacin_Primaria.pdf2,91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.