Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6177
Title: INCLUSIÓN EDUCATIVA DE LOS ALUMNOS/AS CON TEA EN EDUCACIÓN PRIMARIA
Authors: Santoyo-Pajares, María
metadata.dc.contributor.advisor: Hernández-Fernández, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: El objetivo de este trabajo es proporcionar al docente una serie de pautas a seguir mediante unas actividades en grupo y en parejas para trabajar la inclusión del alumno que presente TEA en Educación Primaria, incidiendo sobre todo en las relaciones sociales y percepción acertada de emociones. Partiendo de la colaboración entre compañeros especialistas, tutores y profesores del centro, la cooperación y el diálogo, para facilitar una situación activa del alumno/a en la sociedad en la que vive y en las relaciones con sus compañeros de aula. El fin de este TFG a última instancia es promover la autonomía social del alumno con TEA para asegurar en la medida de lo posible una calidad de vida propia del ser humano.
The objective of this BA dissertation is to provide some guidelines to the teacher using some activities in group and in couple to develop in order to obtain the insertion of the student who endure autism spectrum disorder, highlighting the social relations and the correct perception of emotions above all. Starting from the collaboration among classmates, experts, tutors and school teachers, to the cooperation and dialogues, in order to facilitate an active situation of the student in the society in which he or she lives and the relations with his or her classmates. The end of this BA dissertation to last instance is to promote the social autonomy of the pupil with endure autism spectrum to assure as far as possible a proper human being quality of life.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.