Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6493
Title: The Effect of video-calls and e-mails on Spanish pre-intermediate FL Learners’ Sociocultural Competence
Authors: López-Vázquez, Ana
metadata.dc.contributor.advisor: Díez-Bedmar, María-Belén
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este estudio investiga el uso de e-mails y video llamadas como herramientas efectivas en la comunicación mediada por ordenador, y mide su efecto en la competencia sociocultural de estudiantes de inglés como lengua extranjera. Examina pues si el uso de la comunicación mediada por ordenador sirve para mejorar la competencia sociocultural de estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera; y, además, estudia hasta qué punto estos estudiantes consideran que la comunicación mediada por ordenador les ayuda a desarrollar dicha competencia. Para ello, se eligieron 6 estudiantes de inglés como lengua extranjera de la escuela de idiomas Helen Doron Cantillana (en Sevilla) y se recogió la información pertinente durante 4 semanas. Para la recogida de información se hizo uso de un pre/post-test y un cuestionario.
[EN] This study investigates the use of e-mails and video-calls as effective tools of Computer-Mediated Communication (CMC), and measures its effect on the sociocultural competence of the English as a foreign language (EFL) learners. Thus, this study examines whether the use of CMC improves Spanish foreign language learners’ sociocultural competence, and to what extent do EFL learners find CMC helpful for the development of the aforementioned competence. The sample of the study consisted of 6 EFL learners who were studying at Helen Doron Language School in Cantillana, in Seville. Data were collected within 4 weeks. The research design included a pre/post-test and a questionnaire.
Issue Date: 2-Nov-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright