Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6931
Title: Plan de negocio para la creación de empresas: Kikoto Regalos S.L.
Authors: Lirio Díaz, Juan Francisco
metadata.dc.contributor.advisor: Cañas Lozano, Lucas
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] El siguiente trabajo de fin de grado tratará sobre la elaboración de un plan de empresa. Concretamente, un plan dirigido a la creación de una empresa de venta de productos para regalo, denominada Kikotoko Regalos S.L. El trabajo comienza con una breve introducción, seguida de la descripción de la idea y del promotor. Seguidamente se hará un análisis del entorno empresarial, concluyendo en un análisis DAFO. Más tarde, se explica la estrategia de marketing, comentando las ventajas competitivas y explicando las políticas de producto, precio, comunicación y distribución. Después se detalla el plan de operaciones explicando las diferentes fases de la actividad empresarial. Más tarde se comenta la política de recursos humanos y la forma jurídica elegida, además de los trámites necesarios para poner en marcha la empresa. Seguidamente, se estudiará la estructura económica y financiera y su viabilidad. Finalmente, se exponen las conclusiones finales y las fuentes bibliográficas utilizadas.
[EN] The next final degree project is based in a business plan. Specifically, about a present sale business plan, called Kikotoko Regalos S.L. The work start with an introduction followed of a description of the business idea and the promoter. After, it does an analysis of the environment, concluding in a SWOT analysis. Next, it will explain the marketing strategy, talking about the competitive advantages and the product, price, place and promotion politics. Later, the operation plan is detailed, together with the different phases of the company activity. Next it will talk about the human resources politics and what legal form will choose and why. Besides, it explains the different processes to create the company. Later, it does a study of the economic and financial structure of the business and about his economic and financial viability. Finally, it is presenting the final conclusions and which bibliographic source are been used.
Issue Date: 15-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG - Juan Francisco, Lirio Diaz.pdf1,78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.