Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6972
Title: Marketing Digital
Authors: López Cárdenas, Marina
metadata.dc.contributor.advisor: Marano Marcolini, Carla
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] Actualmente, estamos sumergidos en la era tecnológica, la cual está muy marcada por el uso del Internet. Internet se utiliza a todas horas, todos los días, por miles de millones de personas, en todas partes del mundo y, en diferentes tipos de dispositivos. De este modo, el marketing digital seguirá creciendo y revolucionando el mundo on1ine puesto que es un medio de comunicación masivo de fácil acceso a las organizaciones sociales. En el presente trabajo de fin de grado se hablará sobre el marketing digital. Para ello, en primer lugar, se mostrará su evolución durante los años, se definirá este tipo de marketing y se comentarán las principales herramientas de optimización de marketing digital para las empresas. Y por otro lado, se analizará un cuestionario diseñado en Google Drive sobre el marketing digital incluyendo e-commerce, e-mailing, marketing móvil, etc. con el fin de analizar el comportamiento del consumidor online.
[EN] Currently, we are immersed in the technological age, which is marked by the use of Internet. Internet is used ali the time, every day, for billions of people everywhere, and in different kind of devices. In this way, digital marketing will continue to grow and to revolutionize the online world since it is a mass medium of easy access to social organizations. In this paper EOG will discuss the digital marketing. To do this, first of all, will be shown its evolution, over the years, this type of marketing will be defined and the main tools of digital marketing optimization for businesses will be discussed. On the other hand, a questionnaire designed in Google Drive about digital marketing including e-commerce, e-mailing, mobile marketing, etc. will be commented in order to analyze the behavior of online consumers.
Issue Date: Jul-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Estadística y Empresa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_Marketing_Digital__Marina_Lpez_Crdenas.pdf1,43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.