Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/7673
Title: ANÁLISIS DE LA SATISFACCIÓN TURÍSTICA EN ANDALUCÍA
Authors: Hidalgo Díaz, Laura
metadata.dc.contributor.advisor: Pulido Fernandez, Juan Ignacio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía
Abstract: [ES] La actividad turística representa para la economía española una importante fuente de ingresos. Por ello, cada vez es más importante la calidad del servicio que se ofrece al turista. Conocer la calificación que el turista otorga a un servicio, es poseer una herramienta para mejorar la calidad del mismo. Para conseguirlo, se tendrían que realizar e implantar actuaciones de mejora. En el caso de estudio de este trabajo, se analizará las calificaciones que se le han otorgado a veintidós ítems (veintiuno para algunas provincias), para analizar a través de ellos la satisfacción turística de las diferentes variables en cada una de las provincias andaluzas durante el periodo comprendido de 2008 a 2014.
[EN] Tourism represents a key income source for Spanish economy. Therefore, the quality of service offered to tourists is an increasingly important factor. Knowing tourists’ opinions help to improve the quality of these services. Improvement actions are required to succeed in this process. This research aims at analyzing the results obtained after having studied closely twenty-two items (twenty-one in some cases) ; through them an analysis on the different variables regarding tourists’ satisfaction –for the period between 2008 and 2014- is carried out.
Issue Date: 20-Jul-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Turismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG - HIDALGO DIAZ, LAURA.pdf1,42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.