Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/924
Title: Resolución de problemas aritméticos elementales y su relación con el curriculum de Educación Primaria
Authors: Gámez-Fernández, Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Estepa-Castro, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: [ES]La problemática existente, en referencia a la resolución de problemas en el área de matemáticas de la Educación Primaria, ha motivado centrar este estudio en los problemas aritméticos elementales con la finalidad de demostrar que la inclusión de este tipo de aprendizaje en las primeras etapas de la Educación Primaria resulta esencial para la futura comprensión estableciendo una base en el pensamiento lógico del alumnado evitando tratar los problemas matemáticos como entes aislados.
[EN]The difficulties existing in reference to solving problems in the area of mathematics of Primary Education has motivated me to centre this study on the arithmetical elementary problems. The purpose of this project is to demonstrate that the incorporation of this type of learning in the first stages of Primary Education turns out to be essential for the future comprehension, in turn establishing a base in logical thought of each student and avoiding the treatment of the mathematical problems as isolated entities.
Keywords: Matemáticas
Issue Date: 30-Jun-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_GamezFernandez,Pilar.pdf954,78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright