Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/1417
Title: | Revisión de los procedimientos de evaluación observacional y cognitiva en niños, adolescentes y adultos con ansiedad social |
Authors: | Alcántara-Jiménez, María-Máxima |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-López, Luis-Joaquín |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | [ES]Este trabajo trata sobre la revisión literaria de los instrumentos existentes de evaluación de ansiedad social, específicamente los instrumentos de evaluación observacional y cognitiva en niños, adolescentes y adultos. Como se puede observar más adelante, a pesar de los instrumentos existentes, aún se precisa de nuevas investigaciones que amplíen el repertorio de instrumentos de evaluación en este ámbito. Los artículos utilizados fueron obtenidos de las bases de datos PsycArticles y PsycINFO. [EN]This project tells us about the literary revision of the existing resources of social anxiety assessment; specifically, the observational and cognitive assessment tools for children, teenager and adults. As it can be seen below, in spite of the existing tools, in yet, further new research is needed, that amplify the repertoire of assessment tools in that sphere. The used articles are obtained from Databases PsycArticles and PsycINFO. |
Issue Date: | 11-Feb-2015 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Psicología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_AlcantaraJimenez,MariaMaxima.pdf | 415,06 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.