Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/15617
Title: La Educación Patrimonial para la inclusión social
Authors: Hidalgo Hidalgo, Catalina
metadata.dc.contributor.advisor: García Luque, Antonia
Abstract: Este trabajo, se fundamenta en el desarrollo de un proyecto enfocado en como el Patrimonio puede influir a mejorar las relaciones sociales del alumnado, dando como consecuencia una mejor inclusión en las aulas. También intenta proporcionar al alumnado las herramientas necesarias para valorar su Patrimonio cultural y personal, y cómo esto influye en nuestra sociedad. Por consiguiente, estudiaremos los diferentes conceptos teóricos, que beneficios nos aporta el Patrimonio y cómo puede mejorar la inclusión en las aulas. Todo ello se trabajará mediante la Educación Patrimonial a través de una serie de tareas que ayudarán al alumnado a adquirir habilidades sociales y personales.
This work is based on the development of a project focused on how Heritage can influence the improvement of students' social relations, resulting in better inclusion in classrooms. It also tries to provide students with the tools to value their cultural and personal heritage, and how it influences our society. Therefore, we will study the different theoretical concepts, what benefits Heritage brings us and how it can improve inclusion in classrooms. All this will be worked through Heritage Education through a series of tasks that will help the student to acquire social and personal skills.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 10-Jun-2020
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.