Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/10742
Title: LAS MICRO-ALMAZARAS, UNA RESPUESTA COMPETITIVA EN LA INDUSTRIA DEL SECTOR DEL ACEITE EN ANDALUCÍA.
Authors: LÁZARO JURADO, NATALIA
metadata.dc.contributor.advisor: GARCÍA VICO, JOSÉ
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] El aceite de oliva español tiene cada vez más popularidad en los mercados internacionales. El presente texto trata de analizar el sector oleico en España y en Andalucía, analizando las exportaciones de dicho aceite en los mercados internacionales. Sin ánimo de ser una “excursión teórica”, el presente TFG pretende llevar a cabo un análisis exhaustivo de la posición de Andalucía y España frente a otros competidores elaboradores de aceite de oliva. Las conclusiones más relevantes son que España es el primer productor de aceite del mundo, e Italia es el mayor adquisidor de este preciado aceite. Andalucía es la comunidad que más aceite produce, siendo las provincias de Jaén y Córdoba las principales productoras de aceite en España. Es el aceite virgen el que más se exporta, y los esfuerzos en la internacionalización del aceite de oliva andaluz, pasa por la información de los consumidores, que en ocasiones, no saben distinguir entre las distintas variedades de aceite.
[EN] Spanish olive oil is increasingly popular in international markets. The present text tries to analyze the oil sector in Spain and Andalusia, analyzing the oil exports in international markets. Without intending to be a "theoretical excursion", this TFG intends to carry out an exhaustive analysis of the position of Andalusia and Spain in comparison with other olive oil competitors. The most relevant conclusions are that Spain is the leading producer of oil in the world, and Italy is the largest purchaser of this precious oil. Andalusia is the community that produces the most oil, being the provinces of Jaén and Córdoba the main producers of oil in Spain. It is the virgin oil that is exported the most, and the efforts in the internationalization of the Andalusian olive oil, goes through the information of the consumers, who sometimes do not know how to distinguish between the different varieties of oil.
Issue Date: May-2019
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.