Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/10998
Title: INDICADORES ACTUALES DE LA PERSPECTIVA ECONÓMICA MUNDIAL
Authors: Salas López, Jesús Javier
metadata.dc.contributor.advisor: Partal Ureña, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía Financiera y Contabilidad
Abstract: [ES] Este estudio se centra en el análisis de la situación económica mundial. Nos detendremos principalmente en los postulados de los principales organismos económicos supranacionales. Igualmente, se expondrán los efectos de la situación bancaria en la actualidad y como las entidades financieras están afrontando los futuros cambios necesarios, y los surgidos a raíz de la anterior crisis económica. Además, analizaremos el cierre de oficinas bancarias que estamos viviendo en la actualidad, y los problemas causados en las ciudades de nuestra geografía. Finalmente, hablaremos del blockchain y el surgimiento de las nuevas monedas virtuales (Bitcoin, Ethereum, line…), su enfoque actual y futuro.
[EN] This study focuses on the analysis of the world economic situation. We will focus mainly on the postulates of the main supranational economic organizations. Likewise, the effects of the current banking situation and how financial institutions are facing the necessary future changes and those arising from the previous economic crisis will be explained. In addition, we will analyze the closure of bank offices that we are currently living, and the problems caused in the cities of our geography. Finally, we will talk about blockchain and the emergence of new virtual currencies (Bitcoin, Ethereum, line...), their current and future approach.
Issue Date: Jul-2019
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.