Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/13902
Title: Los infantes con Síndrome de Down y la Educación Física
Authors: Jiménez Fernández, Almudena
metadata.dc.contributor.advisor: Ruiz Seisdedos, Susana
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES]Este Trabajo Fin de Máster se centra principalmente en los beneficios, tanto a nivel físico como psicológico, que la Educación Física aporta a los infantes con Necesidades Educativas Especiales, en concreto al Síndrome de Down. Este trabajo consta de dos partes: por un lado, el marco teórico donde se realizará una revisión bibliográfica de este síndrome, sus características y la materia en la que se centra este TFM, la Educación Física. Y por otro lado, una propuesta de intervención educativa, cuya finalidad es integrar al alumnado con Síndrome de Down en el aula ordinaria.
[EN]This Final Master’s Project focuses fundamentally on the benefits, both physically and psychologically that Physical Education brings to infants with Special Educational Needs, specifically Down Syndrome. It consists of two fundamental parts: on the one hand, the theoretical framework of this syndrome, its characteristics and the subject on which this Final Master’s Project focuses, Physical Education. On the other hand, a proposal for educational intervention, the purpose of which is to integrate those students with Down Syndrome into the ordinary classroom.
Keywords: EDUCACIÓN
Issue Date: 23-Feb-2021
Appears in Collections:Máster Universitario en Dependencia e Igualdad en la Autonomía Personal

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