Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/15362
Title: APROXIMACIÓN A LA DIDÁCTICA TEATRAL Y DOCTRINAL EN LA ESCULTURA RELIGIOSA ESPAÑOLA DESDE LOS SIGLOS DEL ROMÁNICO HASTA EL SIGLO XVIII
Authors: MARÍN PRIETO, JOSÉ M.
metadata.dc.contributor.advisor: ANGUITA HERRADOR, ROSARIO
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Patrimonio Histórico
Abstract: La escultura, en este caso, la religiosa, no solo ha servido para la ornamentación de un interior sagrado y espiritual, sino que, su función primordial ha contribuido, especialmente, a la didáctica, a la enseñanza doctrinal del pueblo español, que en siglos pasados era iletrado en su gran mayoría. La escultura en nuestro país, desde el estilo románico hasta el barroco, con diferentes normas y características, ha contribuido a esa enseñanza visual, narrativa y teatral. En definitiva, a una predicación visual a lo largo del medievo y la Edad Moderna.
The sculpture, in this case, the religious one, has not only served for the ornamentation of a sacred and spiritual interior, but its primary function has contributed, especially, to didactics, to the doctrinal teaching of the Spanish people, which in centuries past was mostly illiterate. Sculpture in our country, from the Romanesque to the baroque style, with different norms and characteristics, has contributed to this visual, narrative and theatrical teaching. In short, a visual preaching throughout the middle ages and the modern age.
Issue Date: 29-Jun-2020
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Historia del Arte

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.