Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/17635
Title: PROGRAMA DE INTERVENCIÓN EN GRUPOS CONFLICTIVOS DE SECUNDARIA
Authors: Torres Ramos, José M
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz Castela, María del M
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES] SE HA LLEVADO A CABO UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN PARA ALUMNOS DE SECUNDARIA CON CONDUCTAS CONFLICTIVAS TRABAJANDO EN CUATRO ÁREAS DIFERENTES, LAS CUALES SON LA EMPATÍA, LAS HABILIDADES SOCIALES, LA INTROVERSIÓN Y EXTROVERSIÓN, Y LA REGULACIÓN EMOCIONAL. SE REALIZÓ UNA EVALUACIÓN PREVIA Y UNA EVALUACIÓN FINAL PARA CONOCER EL ESTADO INICIAL EN ESTOS ASPECTOS Y PORTERIORMENTE PARA COMPROBAR LOS CAMBIOS QUE HAN SUCEDIDO. SE REALIZARON DOS SESIONES EN CADA UNA DE LAS ÁREAS, HACIENDO UNA POR SEMANA, HACIENDO UN TOTAL DE 10 SESIONES CONTANDO LAS EVALUACIÓN PREVIA Y POSTERIOR DE LA INTERVENCIÓN.
[EN] AN INTERVENTION PROGRAM HAS BEEN CONDUCTED FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS WITH CONFLICTIVE BEHAVIORS WORKING IN FOUR DIFFERENT AREAS, WHICH ARE EMPATHY, SOCIAL SKILLS, INTROVERSION AND EXTROVERSION, AND EMOTIONAL REGULATION. A PREVIOUS EVALUATION AND A FINAL EVALUATION WAS CARRIED OUT TO KNOW THE INITIAL STATUS IN THESE ASPECTS AND IN THE EVENT TO CHECK THE CHANGES THAT HAVE HAPPENED. TWO SESSIONS WERE CARRIED OUT IN EACH OF THE AREAS, DOING ONE PER WEEK, MAKING A TOTAL OF 10 SESSIONS COUNTING THE PREVIOUS AND POST EVALUATION OF THE INTERVENTION
Keywords: Psicología Evolutiva y de la Educación
Issue Date: 18-Apr-2022
Appears in Collections:Grado en Psicología

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright