Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2124
Title: Análisis del plan plurilingüe en las enseñanzas artísticas superiores: RCSM Victoria Eugencia de Granada
Authors: Rama-Guerrero, Ana-María
metadata.dc.contributor.advisor: Casas-Pedrosa, Vicente
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: La importancia del aprendizaje de otras lenguas extranjeras, como el inglés, es fundamental cuando se habla del Arte y sus enseñanzas. Este Trabajo de Fin de Grado abarca un estudio del funcionamiento y de los resultados académicos a través de diferentes idiomas en las Enseñanzas Artísticas Superiores, concretamente en las de música en inglés. Conlleva una investigación del Plan Plurilingüe del Real Conservatorio Superior de Música Victoria Eugenia de Granada como ejemplo de dichas enseñanzas. Además se estudia su valoración por parte del profesorado y el alumnado y se proponen diversas posibilidades para implantar el plan en otros campos, así como para favorecer su crecimiento y mejora.
The importance of learning other foreign languages, such as English is essential in Art and its education. This Final Degree Project includes a study of the implementation and educational outcomes across different languages in Higher Artistic Education, more specifically in the case of music taught in English. The Plurilingual Plan of the Royal Conservatoire of Music Victoria Eugenia in Granada is studied as an example of this education. Moreover, its assessment from the point of view of both teachers and students is presented and different possibilities are proposed to implement this plan in other fields, as well as to foster its growth and improvement.
Keywords: Música
Issue Date: 28-Jul-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFGAMRG2872015.pdf2,14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright