Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/2269
Title: | El entrenamiento en discriminación inversa facilita el aprendizaje temporal posterior en ratas |
Authors: | Pérez-Larfa, Mariam |
metadata.dc.contributor.advisor: | Callejas-Aguilera, José-E. |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | En
las
últimas
décadas
ha
habido
un
gran
interés
en
cómo
el
contexto
afecta
sobre
los
procesos
básicos
de
aprendizaje
y
de
la
recuperación
de
la
información.
La
Teoría
Atencional
del
Procesamiento
Contextual
(TAPC;
Rosas,
Callejas-‐Aguilera,
Ramos-‐Álvarez
y
Abad,
2006)
sugiere
que
la
ambigüedad
en
el
significado
de
los
estímulos
conduce
a
los
sujetos
a
prestar
atención
al
contexto
de
manera
que
toda
la
información
se
convierte
en
específica
del
contexto.
El
objetivo
de
este
trabajo
fue
realizar
un
estudio
para
evaluar
si
la
ambigüedad
generada
en
una
situación
de
aprendizaje
conduce
a
un
incremento
generalizado
de
la
atención
que
facilita
la
adquisición
de
un
aprendizaje
posterior
e
independiente
del
contexto. In recent decades there has been a big interest in how context affects the basic processes of learning and recovery. Attentional Theory of Context Processing (ATCP; Rosas, Callejas-‐Aguilera, Ramos-‐Álvarez and Abad, 2006) suggests that ambiguity in the meaning of the stimuli leads subjects to pay attention to the context so that retrieval of all the information becomes context-‐specific. The goal of this study was to explore whether ambiguity generated in a learning situation, in addition to raising attention to the contexts, leads to a generalized increase in attention that facilitates subsequent learning. |
Keywords: | Específico: Estudio experimental |
Issue Date: | 19-Oct-2015 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Psicología |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License