Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2976
Title: "La prehistoria a través de las inteligencias múltiples"
Authors: Arébalo-Cañizares, Álvaro-Jesús
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez-Ferra, Miguel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En el presente Trabajo fin de Grado, se muestra cómo estimular y desarrollar las Inteligencias Múltiples propuestas por Howard Gardner trabajando la Prehistoria en Educación Primaria. Todo esto a partir de una Unidad Didáctica. Así, empezamos con la definición de una Unidad didáctica y la presentación de las ocho inteligencias múltiples. A continuación, la justificación de la importancia de la Historia y las Inteligencias Múltiples en Educación Primaria, y por último, el diseño y desarrollo de la Unidad Didáctica. La metodología de trabajo promueve una enseñanza participativa, centrada en el alumno, a través del modelo socioconstructivista.
In this Final Degree Project, it is showed how to stimulate and develop the Multiple Intelligences proposed by Howard Gardner working the Prehistory in Primary Education. It is carried out along a didactic unit. We begin with the definition of teaching unit and we show the eight Multiple Intelligences. In addition, it is explained the importance of both history and Multiple Intelligences in Primary Education, and to conclude, the design and the development of the teaching unit. The methodology used in this project promotes a participative teaching where the student is the most important element and the main model is socio-constructivist.
Keywords: Educación Física
Issue Date: 13-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG. La prehistoria a través de las Inteligencias Múltiples.pdf3,1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright