Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/3076
Title: Animación a la lectura en prelectores desde la fantasía del mundo animal.
Authors: Espinosa-Pérez, Sandra
metadata.dc.contributor.advisor: Castillo-Martínez, Cristina
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: Este trabajo fin de grado tiene como finalidad fomentar en el niño la importancia de la lectura desde edades tempranas. Los niños de la etapa de Educación Infantil viven en un mundo de fantasía, continuamente imaginando y descubriendo todo aquello que les rodea. De tal modo que esta propuesta didáctica partirá de la creatividad que los niños ya poseen. Esta propuesta didáctica consiste en la realización de una serie de actividades, partiendo del libro Los animales, que contribuyen a un adecuado desarrollo de la animación a la lectura en prelectores cuyo objetivo principal será que los niños sean capaces de disfrutar de la magia que desprenden las palabras a través de los libros. Los destinatarios serán niños y niñas de 4 años.
This End of Bachelor Degree Project has as purpose encourage in the child the important of the early beginningn of the reading. Children in the childhood stage live a world full of fantasy, they are continually imagining and discovering everything that are around them. So that, this didactic proposal will start with the creativity that they own. This didactic proposal consist in the realization of a serve of activities, based of a book called “The Animals” which contribute to appropriate development about the promotion of reading in pre-orders which principal goal will be that children are able to enjoy with the magic that words of a book could release. Recipients will be children who are 4 years old.
Issue Date: 14-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Espinosa_Perez_Sandra_TFG_Educacin_Infantil.pdf3,95 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright