Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/3112
Title: | Proyecto del cuerpo humano mediante el uso de TICs |
Authors: | Fuentes-Extremera, Marta-Carmen |
metadata.dc.contributor.advisor: | Pérez-Navío, Eufrasio |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Pedagogía |
Abstract: | Durante el desarrollo de este TFG se presenta la guía de un proyecto destinado a docentes de la
etapa de Educación Infantil. El proyecto “¿Cómo somos?” se centra en el desarrollo de contenidos
relacionados con el conocimiento del cuerpo humano mediante actividades elaboradas con
elementos TICs. La sociedad en la que se encuentran los niños y niñas actualmente vive inmersa
en el uso de material tecnológico, sin embargo, a este no se le aplica el uso educativo para los más
pequeños. El objetivo principal de este TFG es la creación de un proyecto destinado a Educación
Infantil mediante una metodología constructivista, donde será el alumnado el que elabore su
propio conocimiento, siendo el docente siempre el guía. During the development of this end of degree project presents a guide for a project for kindergarten teachers. The project "How we are?" Develops content related to knowledge of the human body through ICT activities. Society in which children are currently living is immersed in the use of technological material, however, this is not applied for educational use for young children. The main objective of this end of degree project is the creation of a project for Childhood Education through a constructivist methodology where the students will develop their own knowledge, always the teacher being the guide. |
Keywords: | Tecnologías de la Información y la Comunicación |
Issue Date: | 6-Jun-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fuentes_Extremera_Marta_Carmen_TFG_Educacin_Infantil.pdf | 3,97 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License