Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/3182
Title: | La utilización del juego a través de la enseñanza de las matemáticas |
Authors: | López-Araque, Antonia |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-Armenteros, Manuel |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias |
Abstract: | El objetivo de este trabajo fin de grado es profundizar sobre el inicio de los conocimientos numéricos en Educación Infantil. Para llevarlo a cabo debemos de practicar una serie de actividades sobre el aprendizaje matemático basándonos sobre todo en el número y numeración a través del juego, acercándonos más a este aprendizaje y que nos ayudará a comprender y poder explicar fundamentos relativos a la enseñanza y al aprendizaje en el nivel educativo de niños/as de 4 años.
El propósito de este trabajo es poder explicar la iniciación del aprendizaje del niño con juegos y actividades que sean motivadores y sean la base de los primeros conocimientos matemáticos. The aim of this project is to deepen into the study of numerical skills within primary Education. To carry out this task we must put into practice a series of activities on mathematical learning which are based on numbers and numbering throughout games. Approaching this learning strategy would let us understand and explain fundamentals concerning teaching and learning in the education of 4 year-old-children. The purpose of this paper is to explain the initiation of children's learning with motivating games and activities and, by this way, establish the basis of the child’s first mathematical knowledge. |
Issue Date: | 9-Jun-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lpez_Araque_Antonia_TFG_Eduacacin_infantil.pdf | 2,13 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License