Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
https://hdl.handle.net/10953.1/3185
Titre: | El significado de leer y escribir en Educación Infantil. Integración de la lectoescritura en el la etapa infantil |
Auteur(s): | López-Jiménez, María-Ángeles |
metadata.dc.contributor.advisor: | Martínez-Cabrera, Erika |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Résumé: | La
lectura
y
la
escritura
son
dos
de
los
contenidos
más
complejos
que
se
pueden
ofrecer
en
el
ámbito
educativo.
Esa
complejidad
ha
dado
lugar
a
numerosos
trabajos
e
investigaciones
sobre
las
habilidades
necesarias
para
llevar
adelante
estas
tareas
y
lograr
un
aprendizaje
eficaz,
que
se
convertirá
en
un
elemento
fundamental
para
el
desarrollo
del
niño/a
en
el
ámbito
escolar
y
social.
Con
este
trabajo
quiero
mostrar
la
importancia
de
lectura
y
escritura
en
la
educación
infantil.
Finalmente
también
trabajare
con
a
los
alumnos
la
lectoescritura
en
aula
infantil
con
diferentes
actividades
que
desarrolle
en
el
trabajo. Reading and writing are two of the most complex content that can be offered in education. This complexity has led to numerous studies and research on the skills needed to carry out these tasks and effective learning, which will become a key to the development of the child in the academic and social environment. With this work I want to show the importance of reading and writing in childhood education. Finally also I will work as well with the students reading and writing in skills in their classroom with different activities carried out at work. |
Mots-clés: | Descubrir el mundo a través de las ciencias y de la lengua |
Date de publication: | 13-jui-2016 |
Editeur: | Jaén: Universidad de Jaén |
Collection(s) : | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
Lpez_Jimnez_Mngeles_tfg__educain_intfantil_pdf.pdf | 1,33 MB | Adobe PDF | ![]() Voir/Ouvrir |
Ce document est protégé par copyright |
Ce document est autorisé sous une licence de type Licence Creative Commons