Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/3227
Title: | Situaciones para construir matemáticas en educación infantil, ¨La máquina de sumar¨ |
Authors: | Samblas-Fernández, Jesús |
metadata.dc.contributor.advisor: | García-García, Francisco-Javier |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias |
Abstract: | Este estudio plantea un contexto a-didáctico y novedoso para construir matemáticas con los alumnos de
Educación Infantil, empleando una metodología cercana a la ingeniería didáctica (Enfoque de investigación
matemática).
El objetivo principal será introducir a los alumnos en las diferentes nociones de suma y resta, partiendo de la
relación al contexto de combinación de conjuntos disjuntos formulando situaciones a-didácticas de
combinación, descomposición y ¨suma con hueco¨ o inicio a la resta. Por ello, los alumnos interaccionarán con
¨La máquina de sumar¨ y sus elementos mediante situaciones problemáticas, empleando estrategias de
construcción matemática. This paper shows an a-didactic and innovative context to build mathematics with pupils of pre-school education using a method near to the didactic engineer (Mathematics research approach). The main objective will be to introduce pupils in different concepts of addition and subtraction, from the relation with the combination of separate group context, formuling a-didactic situations of combination, decomposition and “addition with gap” or start the subtraction. For that, pupils will interact with “the machine of addition” and their elements though problematic situations, using mathematic building strategies. |
Issue Date: | 14-Jun-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License