Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/3282
Title: | Creencias pseudocientíficas y conocimiento científico en las escuelas |
Authors: | Moral-López, Verónica |
metadata.dc.contributor.advisor: | Pelegrina-López, Santiago |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | En la actualidad, los temas pseudocientíficos suelen ser trabajados en los centros
educativos pero otros centros no los abordan, cuando son uno de los aspectos
fundamentales de la Educación porque pueden condicionar a los alumnos/as y con ello a
la futura sociedad. En este trabajo se muestra algunos aspectos clave para conocer más
sobre la pseudociencia, quizás un tema no muy conocido, el nivel de conocimiento
científico que podemos encontrar actualmente en las escuelas y una propuesta de
actividades que podrían aplicarse en estas para el tratamiento de las pseudociencias y
para crear alumnos/as cada vez más críticos. Currently, the pseudo-scientific issues are often worked in schools but not other centers address, when they are one of the fundamental aspects of education because they can condition the students and there by future society. In this paper some key aspects to learn more about the pseudoscience, perhaps a little-known subject, the level of scientific knowledge that we can find in schools and a proposal of activities that could be applied in these for the treatment of pseudoscience shown and to create students increasingly critical. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 14-Jun-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moral_Lopez_Veronica_TFG_Educacion_Primaria.pdf | 958,98 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License