Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/3294
Title: | Análisis de los números enteros en el tercer ciclo de Educación Primaria. Comparación entre dos libros de dicha etapa |
Authors: | Pérez-Osorio, Antonio |
metadata.dc.contributor.advisor: | Ordóñez-Cañada, Lourdes |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias |
Abstract: | En primer lugar en este trabajo realizamos un análisis completo sobre los números
enteros: su historia, como aparecen en las dos últimas leyes de educación, cuales son, las
operaciones y su representación en la recta numérica. Después realizamos una comparación
entre dos libros de texto de educación primaria para ver como trabajan con números enteros,
clasificaremos sus actividades y sus imágenes y sacamos conclusiones. Una de las categorías
que destacaremos será si los libros trabajan contextos reales. Por último, aportaremos una
serie de ideas cuya finalidad es mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje que se produce
en el aula. First of all, in this work we realize a complete analysis of the entire numbers: their history, how entire numbers appear in the last two laws of education, which are they, the operations and their representation in the numerical straight line. Later we realize a comparison between two text books of primary education to see how they work with entire numbers, we will classify their activities and their images and we will get some conclusions. One category that we will highlight is if the books work with royal contexts. Finally, we will bring some ideas to improve the teaching-learning process that occurs in the classroom. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 10-Jun-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Prez_Osorio_Antonio_TFG_EducacinPrimaria.pdf | 10,56 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License