Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/3365
Title: Desarrollo de un videojuego
Authors: Gómez-López, Alejandro
metadata.dc.contributor.advisor: Jiménez-Pérez, Juan-Roberto
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Informática
Abstract: [ES]Este trabajo fin de grado trata sobre el desarrollo de un videojuego. Todo el proceso de gestión, control y desarrollo ha sido respaldado por técnicas y metodologías adquiridas durante la etapa de aprendizaje del alumno. Partiendo de una breve definición del juego, se han extraído los requisitos principales y planificado el trabajo acorde al tiempo estipulado. Después se han desarrollado funcionalidades y características para satisfacer estos requisitos, usando pruebas de unidad, integridad y usuario para asegurar un alto nivel de calidad. El resultado es un juego de rol (RPG) para ordenador combinado con combates en tiempo real contra numerosos enemigos, en un mundo fantástico medieval.
[EN]This final project deals with the development of a video game. The whole process of management, control and development has been supported by techniques and methodologies acquired during the student's learning stage. Starting with a brief definition of the gane, i extracted the main requirements and i planned the work according to the stipulated time. Then i developed functionalities and features to meet these requirements, using unir tests, integrity test, and user test to ensure a high level of quality. The result is a PC role-playing game (RPG) mixed with real-time combat against numerous enemies, in a medieval fantasy world.
Keywords: Ingeniería del Software
Issue Date: 28-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Ingeniería Informática (E.P.S. Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_Gómez_López,Alejandro.pdf6,9 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright