Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/3394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDíez-Bedmar, Mª-Belén-
dc.contributor.authorSánchez-Herrera, Mª-Mar-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2016-09-13T08:17:38Z-
dc.date.available2016-09-13T08:17:38Z-
dc.date.issued2016-06-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/3394-
dc.description.abstractThis BA dissertation focuses on the design of corpus-based activities for CLIL methodology, which considers the learning process as the simultaneous acquisition of the target language and the subject contents. The main aim of this dissertation is to show the advantages implied in using a specific corpus (The Corpus Cástulo) for the design of CLIL activities. In order to achieve this objective, different sections are included in the dissertation. Firstly, it reviews the main aspects of CLIL, as well as its advantages and limitations. Then, it underlines the main features of the direct and indirect approaches to the use of corpora for Teaching English as a Foreign Language (TEFL) and presents some key aspects of Corpus Linguistics (e.g. types of corpora and corpus analysis). Subsequently, the main features of the Corpus Cástulo are included, as well as the details concerning the analysis of this corpus for the design of the activities. In the final part of the dissertation several CLIL activities can be found. These activities have been designed in order to teach Roman History and Culture.es_ES
dc.description.abstractEste Trabajo de Fin de Grado (TFG) está enfocado en el diseño de actividades basadas en el uso de corpus para la metodología AICLE, la cual considera el proceso de aprendizaje como la adquisición simultánea de la lengua meta y los contenidos de la asignatura. El objetivo principal de este TFG es mostrar las ventajas implicadas en el uso de un corpus específico (El Corpus Cástulo) para el diseño de actividades AICLE. Con la finalidad de conseguir este objetivo, se han incluido diferentes secciones en el TFG. Primeramente, se revisan los aspectos fundamentales de AICLE, así como sus ventajas y limitaciones. Después, se hace hincapié en las características más importantes de los enfoques directo e indirecto en el uso de corpus a la hora de enseñar la lengua inglesa como una lengua extranjera y se presentan algunos aspectos clave de la Lingüística de Corpus (como los tipos de corpus y el análisis de corpus). Posteriormente, se incluyen las características principales del Corpus Cástulo, así como los detalles relativos al análisis de este corpus para el diseño de las actividades. En la parte final del TFG se pueden encontrar varias actividades AICLE. Estas actividades han sido diseñadas para enseñar Historia y Cultura Romana.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses_ES
dc.subject.classification5701es_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherLingüistica Aplicadaes_ES
dc.subject.otherApplied Linguisticses_ES
dc.subject.otherEnseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherTeaching of languageses_ES
dc.titleClil materials design for teaching Roman history and culture in secondary educaction: The Corpus Cástuloes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónes_ES
Appears in Collections:Grado en Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright