Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/4036
Title: | Inteligencia Emocional y Apoyo Social en Adolescentes |
Authors: | Rosado-Luque, Mª-Nieves |
metadata.dc.contributor.advisor: | Carpio-Fernández, Mª-Villa |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | Este
Trabajo
Fin
de
Grado
(TFG)
consiste
en
una
revisión
bibliográfica
acerca
de
los
estudios
realizados
sobre
la
relación
entre
la
inteligencia
emocional
y
el
apoyo
social
en
la
adolescencia.
El
concepto
de
inteligencia
emocional
cada
vez
ha
suscitado
mayor
interés
y
presenta
un
mayor
número
de
estudios.
A
día
de
hoy,
se
le
concede
mucha
importancia
a
las
emociones
positivas
y
al
bienestar
psicológico,
así
como
también
a
tener
un
buen
apoyo
social,
esto
es,
poder
disfrutar
de
una
buena
calidad
de
las
relaciones
sociales
para
que
nuestro
bienestar
psicológico
sea
positivo.
En
la
presente
revisión
se
recogen
varios
artículos
científicos
donde
se
estudia
la
relación
entre
la
inteligencia
emocional
y
el
apoyo
social
en
adolescentes.
Los
resultados
apuntan
a
una
relación
positiva
entre
una
buena
inteligencia
emocional
y
un
buen
apoyo
social,
por
el
contrario,
existe
una
relación
negativa
entre
una
baja
inteligencia
emocional
y
un
alto
apoyo
social. This End of Bachelor Degree Project (TFG) consists of a literature review on studies on the relationship between emotional intelligence and social support in adolescence. The concept of emotional intelligence has attracted increasingly more interest and has a greater number of studies. Today, it is given great importance to positive emotions and psychological well-‐being, as well as having good social support, that is, to enjoy a good quality of social relations for our psychological well-‐being is positive. In this review are collected several scientific articles where the relation between emotional intelligence and social support in adolescent is studied. The results point to a positive relationship between good emotional intelligence and good social support, however, there is a negative relationship between low emotional intelligence and high social support. |
Issue Date: | 21-Jul-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Psicología |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License