Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCastillo-Martínez, Cristina-
dc.contributor.authorCastillejo-Rodríguez, Laura-María-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Españolaes_ES
dc.date.accessioned2017-02-13T11:06:21Z-
dc.date.available2017-02-13T11:06:21Z-
dc.date.issued2016-06-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/4754-
dc.description.abstract[ES]El objetivo principal de esta programación es desarrollar un ejemplo de trabajo donde se unifique el uso de los textos literarios en la clase de español como lengua extranjera, especialmente usando la poesía. Para eso, desarrollamos una propuesta de enseñanza basada en la poesía de Gloria Fuertes titulada “Cómo se dibuja un niño”. Para conseguirlo, vamos a usar diferentes tipos de actividades que van a ser muy positivas y productivas para incrementar la enseñanza de los estudiantes en esta segunda lengua.es_ES
dc.description.abstract[EN]The main aim of this syllabus is develop an example of work where unify the use of literary texts in the classroom of Spanish as a foreign language, specially using the poetry. For that, we develop a teaching proposal that is based in the poetry of Gloria Fuertes called “Cómo se dibuja un niño”. For this, we are going to use different kind of activities which are going to be very positives and productive for increase the teaching of students in this second language. The conclusion is that working with literary texts, can be more effective if we develop a teaching based on the real text as a instrument, since, the sense of the text should be established as the most important learning objective.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.classification5701.07es_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherlengua y literaturaes_ES
dc.subject.otherlanguage and literaturees_ES
dc.subject.otherenseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherteaching of languageses_ES
dc.titleFin de Máster “CÓMO SE DIBUJA UN NIÑO” Y OTROS POEMAS DE GLORIA FUERTES. PROPUESTA DE PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA PARA NIÑOS EXTRANJEROS DE EDUCACIÓN PRIMARIA.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Univer. Lengua Española y Literatura: Investigación y Aplicaciones Profesionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastillejoRodrguezLauraMara_TFM_1516.pdf2,36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright