Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/4941
Title: | Facing Mathematics in a different way in a CLIL class |
Authors: | Sajuán-Gabina, Rodrigo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rizo-Rodríguez, Alfonso |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] The vast majority of the literature which can be found regarding bilingualism
differentiates Immersion from Content Language Integrated Learning (CLIL), thus
provoking confusion as a result. Irrespective of the nomenclature given, in this piece of
writing both terms seem to intertwine and are a continuum in the end. This project
deals with the implementation of an immersion unit in the third term of the year in a
bilingual class of Mathematics. A lesson plan of this kind could easily break the routine
that may emerge in bilingual sections. It is believed that the training for this shared
final objective may create a state of “continuous alert” and a special rapport between
the Mathematics teacher and his class as well. In consequence, this lesson plan will be
the meeting point for the whole class where the teacher will make use of both a
communicative approach and a task-based one for his goal. [EN] La mayor parte de la literatura que se encuentra en relación al Bilingüismo diferencia la inmersión lingüística del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (CLIL) provocando confusión. Independientemente de la nomenclatura que se use, en este trabajo ambos términos se entrelazan como uno solo. Este trabajo trata de poner en práctica una unidad didáctica de inmersión lingüística en el tercer trimestre del año en una clase bilingüe de Matemáticas. Una unidad de este tipo podría romper la rutina que puede que a veces aparezca en las secciones bilingües. Se cree que la preparación para este objetivo final compartido puede crear un estado de atención continua y una relación especial entre el profesor de matemáticas y su clase. En consecuencia, esta unidad será el punto de encuentro para todos donde el profesor utilizará tanto un enfoque comunicativo como uno basado en tareas. |
Keywords: | lengua extranjera |
Issue Date: | 20-Jun-2014 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License