Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4941
Title: Facing Mathematics in a different way in a CLIL class
Authors: Sajuán-Gabina, Rodrigo
metadata.dc.contributor.advisor: Rizo-Rodríguez, Alfonso
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] The vast majority of the literature which can be found regarding bilingualism differentiates Immersion from Content Language Integrated Learning (CLIL), thus provoking confusion as a result. Irrespective of the nomenclature given, in this piece of writing both terms seem to intertwine and are a continuum in the end. This project deals with the implementation of an immersion unit in the third term of the year in a bilingual class of Mathematics. A lesson plan of this kind could easily break the routine that may emerge in bilingual sections. It is believed that the training for this shared final objective may create a state of “continuous alert” and a special rapport between the Mathematics teacher and his class as well. In consequence, this lesson plan will be the meeting point for the whole class where the teacher will make use of both a communicative approach and a task-based one for his goal.
[EN] La mayor parte de la literatura que se encuentra en relación al Bilingüismo diferencia la inmersión lingüística del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (CLIL) provocando confusión. Independientemente de la nomenclatura que se use, en este trabajo ambos términos se entrelazan como uno solo. Este trabajo trata de poner en práctica una unidad didáctica de inmersión lingüística en el tercer trimestre del año en una clase bilingüe de Matemáticas. Una unidad de este tipo podría romper la rutina que puede que a veces aparezca en las secciones bilingües. Se cree que la preparación para este objetivo final compartido puede crear un estado de atención continua y una relación especial entre el profesor de matemáticas y su clase. En consecuencia, esta unidad será el punto de encuentro para todos donde el profesor utilizará tanto un enfoque comunicativo como uno basado en tareas.
Keywords: lengua extranjera
Issue Date: 20-Jun-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
metadata.dc.rights: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright