Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/4984
Title: | EL TIEMPO Y EL CLIMA COMO CONDICIONANTES DE LA ACTIVIDAD HUMANA |
Authors: | Barrionuevo-Ruiz, Beatriz |
metadata.dc.contributor.advisor: | Jódar-Mena, Manuel |
Abstract: | Propuesta
de
unidad
didáctica
para
1º
de
la
Enseñanza
Secundaria
Obligatoria
(a
partir
de
ahora
ESO),
en
la
asignatura
Geografía
e
Historia:
La
asignatura
de
Geografía
e
Historia
se
imparte
en
el
primer
curso
de
la
Educación
Secundaria
Obligatoria,
constituyendo
una
materia
clave
para
la
compresión
del
medio
físico
actual,
que,
de
acuerdo
a
las
competencias
básicas
que
se
promueven
desde
la
legislación,
será
fundamental
para
el
desarrollo
personal
completo
del
alumnado,
para
su
vida
social
y
profesional
al
terminar
la
Educación
Secundaria
Obligatoria,
o
a
posteriori.
Mediante
el
estudio
del
clima
y
el
tiempo
atmosférico
nuestro
alumnado
podrá
conocer
cómo
ambos
condicionan
la
actividad
humana
a
través
de
su
interpretación,
además
de
ver
las
consecuencias
de
las
malas
prácticas
medioambientales
en
las
que
la
sociedad
incurre,
dando
origen
al
temido
cambio
climático.
Pretendemos
un
modelo
de
enseñanza
–
aprendizaje
mixto,
en
el
que
asimilen
los
conceptos
mediante
un
aprendizaje
inductivo
y
los
pongan
en
práctica
con
un
método
constructivista
como
es
la
resolución
de
problemas
mediante
la
propuesta
de
una
serie
de
talleres. The geography and history is taught in the first year of compulsory secondary education, constituting a key to understanding the current medium material, which, according to the basic skills that are promoted by the legislation will be crucial for the development full staff of students, for social and professional at the end of compulsory secondary education or post life. Through the study of climate and weather our students will learn how to determine both human activity through its interpretation, besides seeing the consequences of bad environmental practices in which the company incurs, giving rise to the dreaded climate change. We seek a teaching model -‐ blended learning, which assimilate concepts through inductive learning and implement a constructivist approach as problem solving by proposing a series of workshops. |
Keywords: | Ciencias Sociales |
Issue Date: | 18-May-2017 |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.