Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/5014
Title: | Orientación en los procesos de toma de decisiones. Conocimiento de sí mismo y elección vocacional |
Authors: | Cabrera-Galiano, Francisco |
metadata.dc.contributor.advisor: | Ortiz-Colón, Ana-María |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Pedagogía |
Abstract: | El campo de la orientación tiene como objetivo el desarrollo integral y académico del
sujeto con el propósito de una inserción laboral adecuada. El primer paso será
establecer una visión ajustada de sí mismo así como una elección vocacional en
relación a los intereses personales. Para ello se establecerá un programa de
intervención psicopedagógica en cada una de las áreas de orientación educativa que se
desarrollan en los centros de Educación Secundaria: Acción tutorial, Orientación
académica y profesional y Atención a la diversidad. The field of guidance aims at comprehensive and academic development of the subject with the purpose of a suitable labour insertion. The first step will be to establish a set vision of itself as well as a vocational choice in relation to personal interests. It is hereby established a program of psychopedagogical intervention in each of the areas of educational orientation developed in secondary schools: action tutorial, academic and professional orientation and attention to the diversity. |
Keywords: | Orientación educativa |
Issue Date: | 24-May-2017 |
metadata.dc.rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.