Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/5076
Title: | DYSLEXIA IN THE EFL CLASSROOM |
Authors: | Robles-Ruiz, Inmaculada |
metadata.dc.contributor.advisor: | Díez-Bedmar, María-Belén |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | is not strange to have in our classroom a student with a specific learning difficulty.
One of them is dyslexia, a language disorder that is suffered by 10% of the
population. As explained in this MA project there is a specific teaching approach,
VAKT approach that seems to be efficient and productive specially for children with
a language disorder, dyslexia, so teachers should take it into consideration when
having a child with dyslexia in their classroom.
The purpose of this MA thesis is to learn about a common specific learning difficulty
(definition, main characteristics), to become familiar with its legislation in Spain and
in Andalucia, to understand why English as Foreign Language is a challenge for the
dyslexic, and learn some tips to help such a student. The MA finishes with a
practical a practical application, that is, a Didactic Unit which is called “How do I get
to…?” No es extraño tener un estudiante en nuestra aula que tenga una dificultad de aprendizaje. Una de esas dificultades de aprendizaje es dislexia, un trastorno del lenguaje que lo sufre un 10% de la población. Tal y cómo se explica en este trabajo fin de máster, existe un método de enseñanza, el método VAKT que parece ser eficiente y productivo, especialmente para niños con un trastorno del lenguaje, dislexia, por lo tanto los profesores deberían de considerar aplicarlo cuando tengan un niño con dislexia en sus aulas. El objetivo de este trabajo es aprender sobre una dificultad de aprendizaje común (definición y principales características), familiarizarse con su legislación en España y en Andalucía, entender porqué Inglés como lengua extranjera es un reto para los disléxicos y aprender algunos consejos para ayudar al estudiante en cuestión. Este trabajo fin de máster concluye con una aplicación práctica de lo expuesto, una unidad didáctica, llamada “How do I get to…?” |
Issue Date: | 26-May-2017 |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.